REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
(dalej: „Regulamin”)

§ 1.
Definicje

1. Pojęcia użyte w niniejszym regulaminie mają znaczenie nadane im poniżej:
a) „E-Produkt” – produkt elektroniczny, cyfrowy ofertowany w Sklepie internetowym;
b) „E-Konsultacje” – usługa świadczona w sposób elektroniczny polegająca na dostosowaniu przez Sprzedawcę dla Klienta poziomu kaloryczności diety;
c) „Produkty” – łącznie E-Produkt lub E-konsultacje;
d) „Sklep internetowy” – sklep mieszczący się pod adresem https://dietaspecjalistyczna.pl/, którego właścicielem jest Sprzedawca;
e) „Klient” – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonuje zakupów w Sklepie internetowym; Klientem jest zarówno przedsiębiorca jak i konsument w rozumieniu art. 221 kodeksu cywilnego;
f) „Sprzedawca” – Ewa Kotulska prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Gabinet Dietetyki Ewa Kotulska adres: Czeladź 41-250 ul. Curie-Skłodowskiej 35/3 NIP: 6431711140;
g) „Zamówienie” – zestaw produktów cyfrowych lub usług, które Klient nabywa od Sprzedawcy za pośrednictwem Strony internetowej na podstawie umowy o dostarczenie treści cyfrowych.
2. Regulamin określa w szczególności:
a) zasady korzystania przez Klientów ze Sklepu internetowego;
b) zasady i tryb składania Zamówień na odległość za pośrednictwem Sklepu internetowego;
c) zasady i tryb rozpatrywania reklamacji.

§ 2.
Warunki techniczne

1. Jeżeli Klient chce za pomocą Sklepu internetowego złożyć Zamówienie, to powinien on spełnić następujące warunki techniczne:
a) posiadać urządzenie końcowe z dostępem do sieci internet;
b) korzystać z aktualnej przeglądarki internetowej np. Chorme, Opera, Mozilla;
c) posiadać aktywne konto email;
d) posiadać aktywny numer telefonu komórkowego.
2. W przypadku zakupu E-Produktu, plik ten będzie dostępny w formacie PDF.
3. Klient, żeby odczytać E-Produktu powinien dysponować urządzeniem końcowym zaopatrzonym w czynnik plików w formacie PDF.
4. Przeglądanie asortymentu Sklepu internetowego jest bezpłatne.

§ 3.
Sposób złożenia Zamówienia

1. Klient może złożyć Zamówienie przez Stronę internetową z wykorzystaniem zakładki „Sklep”.
2. Klient może złożyć Zamówienie bez rejestracji.
3. Klient wybiera Produkty i dodaje je do koszyka.
4. W momencie złożenia Zamówienia Klient powinien podać następujące dane:
a) imię i nazwisko;
b) adres zamieszkania;
c) adres e-mail.
5. Jeżeli Klient chce otrzymać fakturę to w momencie składania Zamówienia poza danymi wskazanymi powyżej powinien podać nazwę działalności, adres działalności oraz NIP.
6. Klient może również uzupełnić opcjonalne uwagi do Zamówienia.
7. Złożenie Zamówienia następuje w momencie kliknięcia przez Klienta przycisku Kupuję i płacę.
8. Po złożeniu Zamówienia, Zamówienie jest przyjęte do realizacji.
9. Klient przed złożeniem Zamówienia powinien zapoznać się z treścią Regulaminu oraz zaznaczyć, że zgadza się na postanowienia Regulaminu.
10. Klient na podany przez siebie adres e-mail otrzymuje potwierdzenie przyjęcia Zamówienia.
11. Klient nie może złożyć Zamówienia pod pseudonimem lub anonimowo.

§ 4.
Zasady korzystania ze Sklepu internetowego

1. Klient nie może dostarczać treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez wysyłanie takich treści za pomocą formularzy dostępnych w Sklepie internetowym.
2. Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa Sklepu internetowego, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby trzecie.
3. Klient może informować Sprzedawcę o wszelkich dostrzeżonych nieprawidłowościach w funkcjonowaniu Sklepu internetowego.
4. Sprzedawca zobowiązuje się do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Sklepu internetowego.

§ 5.
Wykonanie E-Konsultacji

1. Klient w Sklepie Internetowym ma możliwość skorzystania z usługi E-konsultacji.
2. E- konsultacja polega na indywidualnym dostosowaniu kaloryczności diety do potrzeb Klienta.
3. Po opłaceniu Zamówienia Klient otrzyma od Sprzedawcy wiadomość e-mail z linkiem do ankiety dotyczącej danych potrzebnych do ustalenia kaloryczności diety.
4. Na podstawie danych wskazanych w ust. 3 powyżej Sprzedawca określi stopień kaloryczności diety dla Klienta.
5. Termin realizacji E-Konsultacji jest wskazany na Stronie internetowej przy opisie E-Konsultacji.

§ 6.
Płatności i ceny

1. Za Zamówienie można zapłacić w następujący sposób:
a) szybkim przelewem za pośrednictwem systemu PayU;
b) kartą płatniczą za pośrednictwem systemu PayU;
c) zwykłym przelewem.
2. Ceny podane w Sklepie internetowym są cenami brutto – tzn. zawierają podatek VAT.
3. Termin płatności za Zamówienie wynosi 3 dni.
4. Jeżeli w terminie wskazanym w ust. 3 powyżej Klient nie opłaci Zamówienia, Zamówienie jest anulowane. O anulowaniu Zamówienia Klient jest informowany mailowo na adres podany podczas składania Zamówienia.
5. Płatności w systemie PayU obsługiwane są przez PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, ul. Grunwaldzka 186, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu VIII, Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, kapitał
zakładowy 4.944.000 zł (opłacony w całości), NIP: 7792308495.

§ 7.
Sposób dostawy Zamówienia

1. Dostawa E-Produktu następuje w wiadomości mailowej z linkiem do pobrania E-Produktu.
2. Dostawa E-Produktu jest dokonywania po uregulowaniu przez Klienta płatności za Zamówienie. Klient jest informowany mailowo o zmianie statusie Zamówienia.
3. Dostawa E-Produktu jest bezpłatna.

§ 8.
Licencja na E-Produkt

1. W momencie sprzedaży E-Produkt Sprzedawca udziela Klientowi odpłatnej, niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie licencji do E-Produkt, która obejmuje tylko i wyłącznie prawo do korzystania z E-Produkt w ramach użytku na własne potrzeby.
2. Licencja obejmuje prawo do wprowadzenia E-Produkt do pamięci urządzeń końcowych umożliwiających odczyt plików tego rodzaju.
3. Licencja obejmuje prawo do umieszczenia E-Produkt na 7 urządzeniach końcowych umożliwiających odczyt E-Produktu.
4. Każdy E-Produkt oznaczony jest znakiem identyfikującym Klienta.
5. E-Produkt może być dodatkowo wyposażony w systemy zabezpieczające E-Produkt przed użyciem w sposób sprzeczny z Regulaminem, w tym w szczególności z postanowieniami niniejszego paragrafu.
6. Klient nie może rozpowszechniać E-Produkt, w szczególności nie może go udostępniać na stronach internetowych, portalach społecznościowych, portalach służących do dalszej odsprzedaży, w sieciach typu P2P itp.
7. W przypadku rozpowszechniania przez Klienta E-Produktu w sposób sprzeczny z Regulaminem, Sprzedawca ma prawo do dochodzenia odszkodowania.

§ 9.
Odstąpienie od umowy (Zamówienia)

1. Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od realizacji Zamówienia, gdy Zamówienie dotyczy umowy:
a) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
e) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
f) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
g) na dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
h) na dostarczanie treści cyfrowych, w tym E-Produktów, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
2. W pozostałych przypadkach Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od Zamówienia.
3. Informacja dotycząca prawa do odstąpienia od Zamówienia wraz z formularzem odstąpienia od Zamówienia, stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.

§ 10.
Dane osobowe

Informacje dotyczące sposobu przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę znajdują się w Polityce Prywatności.

§ 11.
Reklamacje

1. Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia e-Produktów bez wad.
2. Klient ma prawo do składania reklamacji.
3. Reklamację mogę być składane na adres prowadzenia działalności Sprzedawcy lub adres e-mail: kontakt@dietaspecjalistyczna.pl.
4. Reklamacje będą rozpatrywane bez zbędnej zwłoki nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji. Brak odpowiedzi na reklamację w tym terminie uznaje się za uznanie reklamacji.
5. W celu ułatwienia realizacji reklamacji, reklamacja może zawierać:
a) numer zamówienia;
b) imię i nazwisko Klienta;
c) nagłówek „reklamacja”.
6. Odpowiedź na reklamację udzielana jest na papierze lub innym trwałym nośniku, np. za pośrednictwem poczty elektronicznej.
7. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany E-produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
8. Jeśli Klient stwierdzi wadę Produkt, powinien poinformować o tym Sprzedawcę. Klient może jednocześnie określić swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą.

§ 12.
Pozasądowe rozstrzyganie sporów

1. Klient ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposób rozwiązywania sporów, w tym rozpatrywania reklamacji i dochodzenia swoich roszczeń.
2. Konsument ma prawo do:
a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego w związku z zawarciem umowy z Sprzedawcą;
b) skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona praw konsumentów.
3. Konsument może uzyskać szczegółowe informacje o sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń na stronie UOKIK pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/.
4. Konsument może, w celu rozstrzygnięcia sporów z Sprzedawcą, skorzystać z platformy ODR, która mieści się pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL.

§ 13.
Kontakt ze Sprzedawcą

Klient może skontaktować się z Sprzedawcą:
a) pod numerem telefonu 661-877-252
b) listownie: ul. Curie-Skłodowskiej 35/3, 41-250 Czeladź
c) mailowo pod adresem: kontak@dietaspecjalistyczna.pl

§ 14.
Postanowienia końcowe

1. Regulamin wchodzi w życie w dniu 1.08.2020.
2. Regulamin znajduje się pod adresem www.dietaspecjalistyczna.pl i każdy Klient w każdym momencie ma do niego wgląd.
3. Sprzedawca na prośbę Klienta udostępnia mu Regulamin w formie elektronicznej na wskazany przez Klienta adres e-mail.

 

Załącznik nr 1
Informacja o odstąpieniu od Zamówienia

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia otrzymania Zamówienia.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Dane kontaktowe znajdują się Regulaminie.

Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na adres kontakt@dietaspecjalistyczna.pl. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.

Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie. W każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Proszę odesłać lub przekazać nam zamówienie na adres ul. Curie-Skłodowskiej 35/3, 41-250 Czeladź niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Jeżeli otrzymali Państwo od jakieś produkty w prezencie, to prosimy również o ich zwrot.

Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

_________________, dnia _________________ roku

____________
____________
____________
____________
(dane konsumenta)

Ewa Kotulska
ul. Curie-Skłodowskiej 35/3
41-250 Czeladź

ODSTĄPIENIE OD UMOWY

Ja niżej podpisany informuję o moimi odstąpieniu od umowy dotyczącej ________________________________. Zamówienie zostało złożone w dniu _______________.

_________________________